شایع ترین دلایل روشن نشدن کولر گازی چیست؟ 

در این مقاله علت روشن نشدن کولر گازی را با یکدیگر بررسی میکنیم. دلایل مختلفی مانند سهل انگاری در نحوه صحیح نگهداری از کولر میتواند مشکلات عمده ای از جمله روشن نشدن کولر را در پی داشته باشد. همچنین عدم توجه به مشکلات جزیی نیز میتواند موجب بروز مشکلات جدی تر شود. با بررسی علت روشن نشدن کولر گازی با ما همراه باشید.

 

علت روشن نشدن کولر گازی میتواند از جزیی ترین مساله مانند خرابی دکمه روشن وخاموش تا بزرگ ترین مساله مانند خرابی کمپرسور باشد. این مشکلات برای تمام برندها به وجود می آید و در مرور زمان به دلیل افزایش استهلاک دستگاه باید انجام سرویس ها و بررسی قطعات را افزایش دهید. اما این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که برندهای معتبر کمتر دچار خرابی میشوند. پس قبل از خرید به خوبی تحقیق کنید تا از بهترین برند خرید خود را انجام دهید. جهت مشاوره رایگان برای هر گونه خدمات تعمیر کولر گازی با نصب کولر گازی می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

یک سوال مهم

و اما نوبت به پاسخ دادن به این سوال مهم می رسد که علت روشن نشدن کولر گازی چیست؟ چه عواملی موجب میشود تا در روزهای گرم تابستان کولر گازی روشن نشود و شما مجبور به تحمل گرما شوید تا تکنسین ها از راه برسند؟ تعمیر پکیج

بروز مشکل در اتصالات الکتریکی 

اگر اقدام به روشن کردن کولر گازی کردید و متوجه شدید که کولر روشن نمیشود اولین موردی را که باید بررسی کنید اتصالات برقی است. زیرا بروز اشکال در اتصالات الکتریکی از عمده ترین دلایل عدم روشن نشدن کولر محسوب میشود. کولرهای گازی با هر ظرفیتی که دارند نیاز به میزان ولتاژ مشخصی از برق دارند و اگر این میزان تامین نشود کولر گازی روشن نخواهد شد. پس میزان برق رسانی به دستگاه را نیز بررسی کنید.

عدم توجه به تمیز بودن فیلتر کولر گازی 

فیلتر کولر گازی یکی از اجزایی است که اگر به تمیزی آن توجه نکنید و هر چند روز یکبار آن را تمیز نکنید ممکن است به یکباره موجب شود که کولر گازی روشن نشود. علاوه بر این کثیف بودن فیلتر موجب ایجاد برفک نیز خواهد شد و ایجاد برفک هم مشکلات عدیده دیگری را در پی خواهد شد.

 

بروز مشکل در سیستم تهویه کولر 

تهویه کولر گازی یکی دیگر از قطعاتی است که در هنگام روشن نشدن کولر گازی باید آن را مورد برسی قرار دهید. زیرا بروز مشکل در تهویه یکی از دلایل شایع در روشن نشدن کولر محسوب میشود.

صداها و لرزش های کولر را جدی بگیرید 

اگر شاهد صدا و لرزش غیر عادی در پنل داخلی و خارجی کولر بودید باید بلافاصله اقدام به چک کردن و رفع آنکنید. زیرا لرزش های غیر عادی میتواند به دلیل وجود مساله ای باشد که عدم توجه به آن در مرور زمان موجب آسیب رساندن به کولر و روشن نشدن آن شود.

برفک زدن لوله ها 

اگر گاز کولر کم شده باشد و یا به دلیل نشتی در لوله ها گاز آن تخلیه شده باشد موجب ایجاد برفک بر روی لوله ها خواهد شد. همانطور که در بالا اشاره کردیم کثیف بودن فیلترها و عدم توجه به شستن آن ها نیز میتواند باعث شود که لوله های کولر گازی دچار برفک شوند.

عدم سیم کشی صحیح

در هنگام سیم کشی کولر گازی باید از یک فرد متخصص کمک بخواهید تا بتواند به بهترین نحو سیم کشی را برای شما انجام دهد. زیرا رعایت نکردن اصولی در این خصوص موجب بروز خسارات جانی و مالی خواهد شد. افرادی که کولرهای آن ها به درستی سیم کشی نشده اند با خطر انفجار و همچنین خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن کولر دست به گریبان هستند.

 

بروز اشکال در برد کولر 

یکی از قطعاتی که در صورت بروز اشکال در آن بقیه قطعات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد برد است. وظیفه برد فرمان به سایر قطعات برای انجام عملکردی صحیح است. پس در بررسی علت روشن نشدن کولر گازی حتما برد را نیز بررسی کنید.

 بروز اختلال در عملکرد کندانسور 

وظیفه کندانسور گرفتن هوای گرم از خانه و تبدیل آن به هوای خنک است. اگر این قطعه مهم خرابی شود نمیتواند به خوبی هوای مورد نیاز منزل را تامین کند و در نهایت عملکرد کولر گازی را نیز تحت تاثیر منفی قرار می دهد. یکی از عواملی که باید در نگه داری صحیح از کندانسور مورد توجه قرار داد این است که فضای مورد نیاز آن را برای جریان هوا در نظر بگیرید و دور آن را محصور نکنید.

کمپرسور 

کمپسور قلب تپنده کولر گازی است که جزو گران ترین قطعات آن نیز به شمار می رود. در صورتی که کمپرسور کولر صدمه ببیند موجب افزایش هزینه های شما خواهد شد. اگر روشن نشدن کولر گازی مربوط به کمپرسور باشد باید برای آن تست سلامت گرفته شود. تست فشار , تست صدا و تست سیم پیچ از راه های تشخیص خرابی در کمپرسور است.

عدم توجه به کیفیت هوای کولر 

زمانی که متوجه شدید باد کولر گرم است باید سریعا اقدام به عیب یابی و رفع آن کنید. در مقاله ای تحت عنوان ” باد گرم کولر گازی ” به بررسی علل این مساله پرداخته ایم. ادامه داشتن این روند میتواند آسیبی جدی به سایر قطعات و کارکرد کولر گازی بزند.

بروز مشکل در ترموستات 

یکی دیگر از قطعاتی که باید در هنگام خراب شدن و عدم روشن شدن کولر گازی به آن توجه داشت ترموستات است. زیرا این قطعه در بسیاری از مشکلات احتمالی کولر نقش مهمی را ایفا میکند.

خراب بودن رله استارت 

یکی دیگر از قطعاتی که باید در هنگام روشن نشدن کولر گازی به آن توجه کرد رله استارت است. زیرا این قطعه میتواند با تعویض شدن مشکل را حل کند. حتما رله استارت را با نمونه مشابه خود تعویض کنید.

انسداد مسیر گاز 

انسداد و گرفتگی مسیر جریان گاز نیز میتواند از دلایل اصلی در عدم روشن شدن کولر گازی باشد. پس باید از تکنسین ها بخواهید که به محل بیایند و اقدام به عیب یابی و تعمیر قطعات کولر گازی کنند. زیرا دلایل زیادی را میتوان جزو علت روشن نشدن کولر گازی برشمرد که ممکن است افراد مبتدی که هیچ دانشی از تعمیر کولر ندارند توانایی تشخیص آن را نداشته باشند.